Legends of Gaming

Acht bekende Youtube sterren nemen het tegen elkaar op in de strijd om Legend of Gaming 2017-2018 te worden. Legends of Gaming is een website met maandelijks meer dan honderdduizend bezoekers, gericht op een jonge doelgroep met een passie voor gamen. LSArt heeft voor de website van legendsofgaming.nl meerdere interactieve functionaliteiten toegevoegd, onder andere in de vorm van een Easter Egg Hunt en een Mobile Challenge waarmee prijzen door bezoekers gewonnen konden worden.

01. Easter Egg Hunt

In de Easter Egg Hunt worden letters verstopt in video’s en social media posts. De kijkers kunnen deze letters gedurende het seizoen verzamelen, die kijkers kunnen voeren op een pagina die gekoppeld is aan hun account. Als zij alle letters in hebben gevoerd kunnen zij het formulier pas versturen en als alles goed is, een prijs winnen.

02. Mobile Challenge

Voor de Mobile Challenge worden er simpele mobiele games gespeeld (challenge). Om de twee weken krijgen de kijkers een challenge voorgeschoteld. Er wordt dan gevraagd een screenshot te maken van hun score, om deze vervolgens te uploaden naar een pagina gekoppeld aan hun account. De organisatie zal deze inzendingen bekijken en bepalen welke gebruiker wint.

03. Ontwikkeling

In de ontwikkelingsfase van de tools hebben we de gebruikerservaring geoptimaliseerd; veel inzendingen zullen op mobiele apparaten plaatsvinden aangezien er onder andere screenshots konden worden geüpload van mobiele games. Daarvoor hebben we de ervaring dan ook geoptimaliseerd. Het moest zo eenvoudig mogelijk zijn voor een gebruiker om na inloggen mee te doen aan de diverse games, en voor de klant om vervolgens een winnaar te selecteren aan gebruikers die mee hebben gedaan aan de actie.

Eenvoudig score uploaden
Snelle laadtijd
Mobile first
Makkelijk te exporteren

Om gebruikers die de prijsvraag juist hadden ingevuld gemakkelijk te kunnen benaderen, konden deze door de klant worden geëxporteerd naar een overzichtelijk excel bestand.

RESULTAAT

Meer dan 11.000 deelnames aan de challenges

KPN en Samsung zijn de hoofdsponsoren van deze site, en XXX…

11000

Deelnames aan de challenges

50000

Actieve gebruikers

100000

Bezoekers per maand

Ook een website?

Responsive

Gebruiksvriendelijk

Snel

SEO vriendelijk